Miért nélkülözhetetlen vitamin a D-vitamin?

Tudta, hogy Magyarországon tízből kilenc ember D-vitamin hiányos?

Lassacskán itt a tél! Ne felejtse el pótolni a javasolt D-vitamin mennyiséget!

A D-vitamint nyáron könnyen előállítja a szervezetünk, de lassacskán beköszönt a tél és ezekben a borús, szürke hónapokban nem jut elegendő D-vitamin a szervezetünkbe természetes úton. Ilyenkor különösen fontos, hogy pótoljuk ezt a hiányt.

A D-vitamin számos előnye:

  • Csontok megerősítése: Egyik nagyon fontos feladata a D-vitaminnak, hogy a  belekből felvett kálciumsót beépítse a csontokba és a fogakba, tehát nélküle nem létezik erős csontváz. De jótékony hatásai már jócskán túlmutatnak a csontjaink megerősítésén.

  • Immunrendszer megerősítése: A D-vitamint rendszeresen szedők körében lényegesen kevesebb influenzás tünet jelenik meg, de még a légúti megbetegedések számát is csökkenti.

  • Idegrendszer megfelelő működése: Amennyiben megfelelő mennyiségű D-vitamin van a szervezetünkben, nyugodtabbak és optimistábbak leszünk.

De mindezek mellett hozzájárul a szívműködésünk, izomműködésünk megfelelő működéséhez, fokozza a hormonképződést és javítja a vérkeringést.

Mit okozhat a D-vitamin hiánya?

Minden korosztályban más-más hatása van a D-vitamin hiányának:

  • Gyermekkorban súlyosabb esetben akár angolkórt is okozhat.

  • Felnőttkorban csontlágyulás jeleit lehet megfigyelni.

  • Időskorban pedig a csontritkulás a legismertebb jele, ennek hatására a csontok könnyen törhetővé válnak és nehezen forrnak össze.

Ha a szervezetünk nem tartalmaz elegendő D-vitamint az okozhat reumás panaszokat, cukorbetegséget, sclerosis multiplexet, vastagbéldaganatot, de a legújabb kutatások szerint még a bőr daganatos betegségeiben is közrejátszhat.

Hogyan tudjuk pótolni?

Ugyan az egyetlen olyan vitaminról beszélünk, amit a szervezetünk elő tud állítani a napfény segítségével, de az már tévhit, hogy egész évre elegendő a szervezetünk számára a nyári napsütésben szerzett D-vitamin. Az igaz, hogy, mivel zsírban oldódik ezért egy bizonyos ideig el tudjuk raktározni, de ez csak pár hetet jelent.

Ezért jó számunkra, hogy nem csak a napfény sugaraival tudjuk a szervezetünkbe juttatni, hanem élelmiszerekkel és étrend-kiegészítőkkel. Fontos, hogy ügyeljünk arra is, hogy az étrendünkbe is minél több D-vitamin legyen, például nagyobb mennyiségben előfordul egyes gombafélékben, de megtalálható a tojássárgájában és az olajos halakban (tonhal,lazac).

Egészsége megőrzése érdekében télen szedjen D-vitamint!

Mire figyeljünk a szedésénél?

  • Napfénnyel és étkezéssel ugyan nem lehet, de étrend-kiegészítővel már túl lehet adagolni.

  • A biztonságos határérték a napi 4000 NE (Nemzetközi Egység).

  • Evés közben szedjük be, mivel zsírban oldódó vitaminról van szó, ezért így tud igazán jól felszívódni.

Sokan úgy gondolják csak a C-vitamin bevitelre fontos figyelnünk a téli hónapok alatt, ám a D-vitamin is legalább olyan fontos egészségünk megőrzése érdekében!

Szeretne már most figyelni a csontjai egészségére? Vagy akár csak kiegyensúlyozottabb, nyugodtabb életre vágyik?

Szeretné az influenza szezont csak kívülről szemlélni?

IGEN! MEGELŐZÖM AZ INFLUENZÁT!
2018-11-30T15:25:53+00:00

Érdekelnek a részletek!

Subscribe!